Maca944 schreef:Gringo schreef:ronnyke schreef:Intussen heb ik ook mijn Stages SB20 indoorbike besteld, benieuwd hoe dit gaat bevallen, hopelijk goed en kan ik mijn Wahoo Kickr en Climber aan een volgende liefhebber doorverkopen.
Mooie aankoop, ik zit nu ook naar een smart bike te kijken. Het steeds monteren van de fiets op de tacx en er weer vanaf is best irritant. Ook zal al dat zweet op mijn tt fiets niet heel goed zijn op de lange termijn.
Ik kijk nu met name naar een kickr bike, maar ben er nog niet helemaal uit na hem recent een keer in het echt te hebben gezien. Hij lijkt wat "rammelend" op het eerste gezicht. Ik moet maar eens gaan proefrijden, wellicht valt het dan mee. De stages schijnt in ieder geval degelijk en stevig (en zwaar) als een huis te zijn.
Ik gebruik nu sinds een jaar een Wahoo Kickr bike. Wat bedoel je precies met 'rammelend'? Het is in elk geval niet iets wat ik direct herken of kan plaatsen. Het is erg prettig om een vaste fiets te hebben voor het binnenwerk in elk geval, welke je ook koopt. Eerlijk gezegd kan ik niet zeggen wat de exacte verschillen zijn tussen de Stages en de Wahoo en waarom je voor de een of de ander moet kiezen. Wel bevalt de Kickr bike mij prima. De climb functie is vermakelijk, of het echt nut heeft weet ik niet. Ik heb een ligstuurtje gemonteerd en de positie van mijn triathlonfiets zoveel mogelijk geprobeerd na te bootsen, inclusief 165mm cranks (wat wel een voordeel is van de Wahoo, op de andere bikes kan je dit niet zomaar aanpassen).
Dank voor je reactie, mooi om te horen dat hij goed bevalt! Met rammelend bedoel ik het volgende. Ik was laatst bij 12gobiking voor iets heel anders en daar stonden verschillende smart bikes in een test opstelling. Ik heb ze niet geprobeerd, want geen tijd. Maar toen ik ze even allemaal vastpakte en er wat aan schudde, leek het alsof het deel dat met het klimmen kantelt behoorlijk wat speling had met de "voet" van de fiets. Het was natuurlijk een niets voorstellende test, een beetje tegen de band van een auto schoppen om te zien of het wat is :-) , maar het was wel wat me opviel. Ik ga er vanuit dat het niet waarneembaar is als je er echt op fietst en eigenlijk bevestig je dat nu (gelukkig). Ik ga desondanks toch een keer ergens erop zitten en even testen.
Overigens zag ik dat de nieuwere modellen Taxc neo bike plus en stages ook tot 165mm gaan tegenwoordig. Ik fiets zelf met 170mm maar wil al langer testen met 165mm, dus dat zou dan ook mooi kunnen. Overigens heb de de tacx neo bike obv verschillende reviews al uit mijn voorselectie gehaald.
Zoals het er nu voor staat, wordt het, zekert na jouw geruststellende woorden, waarschijnlijk de kickr bike :-)
Groeten Richard