Onderwerp: Beginner uit Antwerpen met een zotte uitdaging: 70.3 Nice!
Ik ben een trotse nieuwe papa uit Antwerpen en sta aan het begin van een behoorlijk ambitieus avontuur. Na lang nadenken over een echte sportuitdaging, en na wat uitstel door covid, verbouwingen en het vaderschap, heb ik besloten dat het "nu of nooit" is. Hoe ouder mijn zoon wordt, hoe lastiger het zal zijn om trainingen te combineren met zijn schoolritme.
Hoewel ik op de meeste vlakken een beginner ben, heb ik het zotte idee opgevat om de 70.3 van Nice te doen. De locatie spreekt me enorm aan en het lijkt me fantastisch om dat te combineren met een weekje of twee "recovery" aan de Côte d'Azur.
Een korte samenvatting van mijn huidige niveau:
Zwemmen: Beginnend vanaf nul.
Lopen: Kan comfortabel 5 km lopen en volg momenteel een half marathon plan via Garmin.
Fietsen: Regelmatig fiets ik zo'n 60 km, en ik heb net mijn eerste 4DP test gedaan met Wahoo Systm na een weekje voorbereiding.
En alsof de uitdaging van een 70.3 vanuit het niets nog niet groot genoeg is, ben ik van plan dit te doen op mijn trouwe stalen ros, de Triban RC500 van Decathlon.
Ik ben hier om te leren, tips te krijgen en mijn reis te delen. Alle adviezen, vooral over zwemmen en hoe te trainen voor een 70.3, zijn van harte welkom!