Onderwerp: Voorstellen
Hallo allemaal,
Na veel anoniem meelezen, nu maar eens voorstellen.
Jarenlang al de wens/droom om ooit een triathlon te kunnen doen. In de familie zijn er een aantal ironmannen en dat heeft mij altijd al gefascineerd.
Hardlopen doe ik al jaren fanatiek. Soms een paar maanden of jaartje iets minder om vervolgens weer serieus naar een mooi doel te werken. Dat heeft geleid tot totaal 12 marathons, waarvan april dit jaar de laatste op eigen gelegenheid. In oktober staat de Rotterdam marathon weer op de planning, hopelijk kan het nu wel doorgaan.
In een van die jaren ben ik door een knieblessure in aanraking gekomen met fietsen. En dat fietsen ben ik blijven doen, eigenlijk ook steeds fantieker. Diverse mooie toertochten gereden, bijvoorbeeld de Marmotte en volgende week het Alpenbrevet. Meerdere dagen achter elkaar ritten van 8 uur zijn ook prima te doen, in de bergen dan. Ritten van 150-200km in ons polderlandschap zijn voor mij vooral een mentale kwestie, na 4 uur ben ik er wel klaar mee.
En dus ontbreekt er nog maar 1 sport. Vol goede moed in het najaar 2020 begonnen met een borstcrawl cursus. Eind van de cursus...zwembaden dicht. Vanaf juni dit jaar maar weer een beetje zelf aan het spartelen gegaan en vandaag voor het eerst 2000m non-stop gezwommen in het zwembad. Een begin is gemaakt. Technisch lijkt het nog nergens op en qua snelheid ook niet, maar duurvermogen opbouwen naar 3,8km heb ik wel vertrouwen in.
Doel is dan ook een hele triathlon in augustus 2022.
Meteen een vraagje; nog een zwemcursus doen of eerst verder opbouwen aan de basis? Of beide tegelijk?
Groet, Erik