ronnyke schreef:Louise dit heb ik niet uit een artikel van natte vinger werk maar een wetenschappelijk onderzoek, natuurlijk is ieder individueel maar blijkbaar verbruiken vrouwen tijdens inspanningen dus meer Kh dan mannen, de vrouwelijke wielrensters zitten tegenwoordig rond de 140gr per uur Kh inname.
Ik zeg ook niet dat het nattevingerwerk is. Als dat blijkt uit wetenschappelijk onderzoek is dat interessant, en nuttig voor hen, maar je kunt dat niet generaliseren naar gewone(-re) sportsters. Voor wat ik of een andere sportvrouw die ook geen topwielrenster is moet nuttigen heb je er weinig aan - dat is hoe dan ook maatwerk.
Ter vergelijking: de mensen met wie ik werk moet ik vaak nog beginnen met uitleggen dat koolhydraten niet 'evil' zijn en dat je ze nodig hebt om te kunnen sporten. Onder de gewone bevolking heeft dat idee echt erg postgevat: dat koolhydraten slecht zijn en dat je er dik van wordt. Sportvoeding 'zonder koolhydraten', wat onzin is, zou het qua marketing goed doen.
evyhoogenboom schreef:Dit kan in de toekomst zeker een optie worden, omdat vrouwen idd nèt andere dingen nodig hebben dan een man.
Dat geloof ik zo dus niet, dat is het hele punt: de gemiddelde vrouw heeft (misschien) andere dingen nodig dan de gemiddelde vrouw, maar daar heb je als individu niks aan. Marketing heeft er altijd baat bij om de verschillen tussen mannen en vrouwen uit te vergroten, dan verkoop je meer.
(Maar fijn dat je reageert.)
Louise