Ik ben een grote theeleut, dat gaat echt met liters hier thuis, én ik ben liefhebber. Zwart, groen en oolong vooral, kruidenthee en rooibos bij uitzondering - kruidenthee inderdaad ook wel bij ziekte en ongerief. De laatste maanden met die darmproblemen heb ik heel wat kamillethee weggewerkt, bijvoorbeeld.
Thuis meestal goeie thee in een filter, soms ook wel echt bijzondere, zoals first flush nog als opgerolde blaadjes die zó in de pot kunnen en zich dan ontvouwen. We laten ons bij Theemaas graag adviseren en ik heb zelfs wel eens een workshop gedaan over hoe je de perfecte thee zet (niet dat ik dat altijd zo doe, maar het was wel leuk, door een echte thee-freak).
Buitenshuis is het op de meeste plekken erg behelpen met gruis in zakjes in te kleine kopjes en/of te koud water waar je dan tegenwoordig € 3 voor betaalt ofzoiets. Maarja, ik realiseer me wel dat ik verwend ben (;
En om de link met sport te maken: bij de Grote Zakloop afgelopen zondag hadden ze onderweg bij de verzorgingsposten thee. Daar doe je mij echt een groot plezier mee dus!
Louise