Re: Wat is aan te bevelen leesvoer
Niet echt een aanrader, maar wel triathlongerelateerd: De weg van de meeste weerstand van Lionel Shriver. (The motion of the body through space). Wel vermakelijk hoe de IM (daar genaamd MettleMan) gemeenschap op de hak wordt genomen: ze laten het logo zelfs tatoueren.....
Zet wel aan tot nadenken, hoe ver moet je gaan en wat offer je daarvoor op. Het eind is wel erg matig.
Dit boek stond al sinds die post van arnosmit op mijn verlanglijst, ik heb het net uit. Gezien de thematiek (ouder wordende duursporters) 'moest' ik het wel lezen, en ik vind het zeker een boek dat aanzet tot nadenken over de zin van triathlons en presteren. Ik herken ook wel het een en ander, ook voor wat betreft de bedenkelijke kanten van de fit-hype. Het boek is zeker vermakelijk inderdaad, als persiflage van Ironman. Het is ook spannend genoeg: ik was steeds benieuwd hoe het verder zou gaan en heb het dus achter elkaar uitgelezen.
Alleen vind ik het niet heel goed geschreven. Mogelijk is het in het Engels beter, maar dan nog: de personages vind ik niet sympathiek en clichématig, sommige dingen liggen er veel te dik bovenop, andere komen juist niet uit de verf (bijvoorbeeld die zingeving). Soms vond ik het veel te uitleggerig.
Dus: beetje ambivalent, maar ik blijf erbij dat het een boek is dat ik gelezen moest hebben.
Louise