Hier moet je waarschijnlijk voor improviseren en puzzelen of dik betalen (en vaak zelf van buiten de eu importeren).
Ik zelf heb jaren gereden met bmx cranks voor kinderen in 155mm. Was een enorme verbetering ten opzichte van 170mm voor tijdrijden, zelfs met mijn 190cm plus lengte.
Er was toen een merk zinz geloof ik die compatibel waren met dubbele bladen van Shimano (compact). Moest er wel een ander lager in. Cranks werden verkocht vanaf 110 tot 180mm zodat kinderen altijd een maat hebben die past bij korte benen. Daar kunnen ze in het wielrennen nog wat van leren.
Als je naar enkel blad voor wil heb je in bmx cranks nog iets meer keuze geloof ik.
Prijs van die kinder cranks was tientjes werk en het was zwaar en hufter proof bmx spul.
Het loont echt om hier moeite in te steken als je ze nodig hebt. Ik denk dat bijna elke triathleet er goed mee uit de voeten kan. Vooral korte atleten draaien naar mijn idee vaak veel te lange cranks rond. En lopen van de fiets verbeterde echt enorm.
Enige minpuntjes: wielrennen, aanzetten, sprinten en zo gaat moeilijker en sturen gek genoeg ook vanwege de geometrie van de fiets. Je zit hoger met korte cranks en dus wat onstabieler.
Succes!