Onderwerp: Honden
Allereerst: ik heb op zich niks tegen honden. M’n ouders hebben honden gehad, daar kon ik prima mee overweg. Door een aantal aanvaringen met honden begin ik echter een hekel te krijgen aan honden (en hun baasjes).
Vandaag was het weer zo ver. Ik ren rustig over het strand, ruim langs twee mensen met hun hond type jachthondje. Komt die hond recht op me af en begint recht voor me hard tegen me te blaffen.
Twee weken geleden, al fietsend op het strand krijg ik een kilometer lang (!) twee agressief blaffende keffertjes achter me aan nadat ik hun baasje ruim passeerde op een verder leeg strand.
Eerder dit jaar, krijg ik twee keffers achter me aan terwijl ik door het bos fiets. Eén van die keffers bijt (terwijl ik fiets!) in m’n schoen.
Twee jaar geleden op het strand, komt er een hond agressief blaffend achter me aan terwijl ik aan het hardlopen ben.
Inmiddels ben ik er zo klaar mee, dat ik begin te vloeken en tieren als er zo’n beest ongevraagd op me af komt. Ik ben niet bang voor honden, als het nodig is geef ik ze een rotschop. Ze moeten me gewoon met rust laten.
Wat zijn jullie ervaringen met honden en sporten?