Louise schreef:Weet je ondertussen al meer? Bij de fysio idd, of waar ik ook aan dacht: sportdiëtist. Als je het in een triathlon wel hebt en in een trainingsloop niet, speelt ofwel het fietsen ofwel de totale duur (en dus ook eten & drinken) een rol.
Ik liep daar vandaag aan te denken omdat mijn bovenbeenspieren bij het lopen hartstikke gevoelig zijn voor uitdrogen. Ofzoiets. In elk geval: ik had vorige week een soort dorstklop en dat ging gepaard met zere bovenbenen. Vandaag liep ik wel lekker.
Louise
Ja en neen heb jullie raad opgevolgd en langs gegaan bij men kine (fysio kennen we niet echt hier in Belgie) hebben samen alles eens geanalyseerd en het kunnen verschillende oorzaken hebben. Blijkbaar heb ik men zoutoplossing (PF 1500mg) verkeerd gedoseerd, voor mijn zweet behoefte bij koud en regen weer. Dit moet ik anders gaan doseren (na zweettest). Ook had ik de maandag voor de triathlon een geblokkeerde rug waardoor ik op de wedstrijd een andere loophouding had, dit samen met een natuurlijke te grote looppas en lage kadans, een extra belasting op men bovenspier zet.
Conclusie is dat ik meer moet letten op men loophouding (men kadans verhogen, rechter lopen met men hoofd, kleinere stride,...) ,lange duurlopen in 2 (smorgens de helft savonds de helft) zodat ik meer kan letten op houding.
Was wel eerste keer dat ik wat gefrustreerd over de meet kwam, 30min af van mijn tijd van verleden jaar maar had nog zoveel in men tank dat er niet uit kwam. Werken aan een positieve mindset zal ook wel nog wat helpen denk ik
Vraatzuchtige Veelvraat