3,676

Re: prestaties van de dag

Gefeliciteerd!

Ik heb nog even wat teruggekeken, zag er toch wel weer gaaf uit. Begint langzaam weer te kriebelen om ook nog maar eens mee te doen.

3,677 Laatst bewerkt door Trilen (17-09-24 13:12:03)

Re: prestaties van de dag

Duiksmurf schreef:

Ironman 70.3 Erkner (Berlijn) ... mijn eerste keer hier, leuke omgeving, prima sfeer en goed geregeld, dikke duim!
Alleen als de speaker 's morgens in parc fermee rondroept dat het zwemmen is ingekort vanwege de water temperatuur van 16 graden, dan weet je dat het een andere dag gaat worden dan in de folder stond :-(

iemand hier wel eens eerder geweest? ik zou volgend jaar best overwegen om terug te gaan. Daarom benieuwd of dit een uitzondering was, of meer de standaard?

Grtz
D.

Ik heb afgelopen zondag meegedaan en was er ook in 2022 bij. Toen was het qua weer ongeveer hetzelfde. Tot de week voor de wedstrijd erg warm en de wedstrijdweek was het koud en nat. De zwemafstand was in 2022 wel de gewone afstand want de watertemperatuur was 19 graden, 's ochtends begon het met 14 en rond de middag was het 20 graden. Afgelopen zondag begon het rond de 11 graden en rond de middag was het zo'n 18 graden.

Mijn wedstrijd afgelopen zondag is door de kou zeker beïnvloed. Ik heb sowieso een voorkeur voor warmere condities en heb een hekel aan koud water! Ik kreeg een koude-schok na 100m na ik achter een paar schoolslag zwemmers voor me had waardoor ik even me moest resetten. Daarna ging het zwemmen best redelijk. Zeker niet geweldig. De 1500m deed ik in zo'n 26 minuten.
Fietsen ging eigenlijk best goed maar door de bossen vond ik het nog steeds fris waardoor m'n vingers wat verkrampten en ik moeilijk m'n zadelbidon kon pakken en terugzetten. Toch een gemiddelde van zo'n 38 km/u. Dit jaar het nadeel van 2 ronden (in 2022 was het 1 ronde) en zag toch best wat groepen en gestayer. Ook van snelle rijders wat jammer is om te zien. Dat langzame rijders het doen maakt mij persoonlijk niet uit al hoort het niet natuurlijk. Gelukkig zag ik best wat atleten in de penaltytent staan wachten. Dat hadden er meer mogen zijn en van wat mij betreft mag de penalty ook langer zijn.
Lopen was ik klaar. Ik weet dat ik nog niet top-fit ben (laat begonnen na veel gewerkt te hebben) en ik denk ook de frisse omstandigheden maar m'n lichaam wilde niet. Halve marathon in 1:48 is lang geleden want zou normaal toch rond de 1:30 moeten kunnen lopen.
Over een maand heb ik m'n tweede wedstrijd in Kroatië. Hopelijk gaat het dan beter! Daarna de WC 70.3 in Taupo smile

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com