1

Onderwerp: Triathlonforum.nl stopt per 31-12-2024

Beste leden en bezoekers,

Het is al eerder aan de orde geweest maar toen toch besloten door te gaan met dit forum.

Het besluit is nu genomen, per 31-12-2024 houdt dit forum op te bestaan.

Heel wat jaren heeft het forum gedraaid op jullie bijdragen, gesprekken, tips en discussies! Geweldig! Veel triathlon beoefenaars hebben zeer veel, zeer nuttige informatie kunnen vinden op deze plek!

De reden dat het forum stopt: ik heb er geen energie meer op zitten. Zo simpel kan het soms zijn. Het modereren, het plaatsen van updates (waarvan er eentje hard nodig is maar die om technische redenen niet geplaatst kan worden) en het regelmatig lezen van posts, ik heb er gewoon geen motivatie meer voor. Dat ligt zeker niet aan jullie! Al is iets nog zo waardevol en leuk, het kan gewoon genoeg en klaar zijn. En dat is het nu voor mij.

Heel, heel, heel erg bedankt voor al het moois dat jullie het forum al die jaren gegeven hebben!

Wijnand

2 Laatst bewerkt door Macer (17-09-24 13:18:41)

Re: Triathlonforum.nl stopt per 31-12-2024

Jammer, maar het zat er wel een beetje aan te komen..
Het is de laatste tijd al een stuk rustiger op het forum en er worden weinig nieuwe onderwerpen meer aangemaakt.

In ieder geval bedankt voor al je inzet en onderhoud van het forum de afgelopen jaren..


Mocht er onder de gebruikers behoefte blijven aan een forum wil ik best wel even kijken om wat nieuws op te zetten.

3

Re: Triathlonforum.nl stopt per 31-12-2024

Jij ook bedankt; gelukkig volg ik je belevenissen, en je eigen kijk erop, via Strava!

Je moet sneller dan de klos zijn.

4

Re: Triathlonforum.nl stopt per 31-12-2024

Ik begrijp het helemaal Wijnand.

Het was de laatste tijd al zo stil.
Omdat ik zelf geen actief sporter meer ben heb ik ook weinig in te brengen en speelde ik al met de gedachte van een afscheid. Dat wordt nu dan vergemakkelijkt door dit besluit.

Ik kijk terug op veel gezellige jaren hier met leuke contacten die ook irl plaatshadden.
Dank iedereen hiervoor!

(Ik lees nog een beetje mee tot 31-12 denk ik)

5

Re: Triathlonforum.nl stopt per 31-12-2024

Begrijpelijk maar ook jammer, het was (en is) een fijn forum. Veel dank voor de tijd en energie die je erin hebt gestoken.

6

Re: Triathlonforum.nl stopt per 31-12-2024

Ja, jammer maar begrijpelijk, zo zie ik het ook. De laatste tijd was het op het forum te stil om nog leuk en betekenisvol te zijn. In de jaren ervoor heb ik er veel plezier aan beleefd, een boel nuttigs gehoord en fijne mensen door leren kennen. Dat zal ik missen. Dus:

Macer schreef:

Mocht er onder de gebruikers behoefte blijven aan een forum wil ik best wel even kijken om wat nieuws op te zetten.

Ja, op zich wel, alleen zou dat (op termijn) wel levendiger moeten worden dan dit forum de laatste tijd was. Dat betekent dus ook werving, denk ik, niet alleen 'draaiend' houden.

Wijnand, dank voor al dat werk al die jaren, en ik blijf je ook volgen op Strava, hoor!

Louise

7

Re: Triathlonforum.nl stopt per 31-12-2024

Jammer, maar inderdaad begrijpelijk. Dank voor het werk van de afgelopen jaren Wijnand!

Eerlijk is eerlijk, ik voelde de laatst tijd zelf ook minder motivatie om van alles te delen en te posten.

Zie dat ik 8 jaar lid ben, en las daarvoor al zeker 2 jaar mee. Dus 10 jaar pret en informatie hier gevonden.
Met heel veel plezier ook een aantal verslagen geschreven.

Lijkt mij wel waardevol als eea bewaard blijft als een soort archief, maar ik ben een financial en weet niets van hoe dat in de IT werkt haha.

8

Re: Triathlonforum.nl stopt per 31-12-2024

Ik had het ook al verwacht, in het volle seizoen werd er amper iets op gezet dus dat is een slecht teken... helaas maar om eerlijk te zijn volg ik de sport ook steeds minder en minder op sociale media en andere ook al doe ik het nog steeds graag en ben ik er dagelijks mee bezig.

9

Re: Triathlonforum.nl stopt per 31-12-2024

Ondanks dat het eraan zat te komen zal het wel een gemis zijn.
Wijnand, bedankt voor het faciliteren van dit fijne forum.

10

Re: Triathlonforum.nl stopt per 31-12-2024

Dat is jammer maar begrijpelijk Wijnand. De laatste tijd ben ik zelf ook minder actief geweest, het is uiteindelijk een neergaande spiraal waar het forum in terecht is gekomen denk ik. Wel jammer, want het is uiteindelijk een database met veel vragen en nog meer antwoorden waar iedere triatleet iets aan heeft. Op Facebook en Instagram wordt veel gepost maar echt terugzoeken lukt daar niet.

In elk geval grote dank voor al je tijd en inzet de afgelopen jaren Wijnand en ik zie de diverse forummers ongetwijfeld nog wel bij triathlons de komende jaren!

11

Re: Triathlonforum.nl stopt per 31-12-2024

Dank voor jullie fijne reacties!

Het forum is inderdaad langzaam in een neerwaartse spiraal terecht gekomen. Wellicht was de boel enige tijd geleden nog vlot te trekken maar juist daarvoor heeft het mij aan motivatie en energie ontbroken.  Het is fijn te horen én te weten dat dit forum van betekenis is geweest voor veel atleten! Er is een tijd geweest dat er 1000 bezoekers per dag waren, dat zegt wel wat natuurlijk!

Wat er ook gebeurd is, aan jullie heeft het niet gelegen. Nogmaals: jullie hebben dit forum een zeer lange tijd doen leven en hebben het tot de nok toe gevuld met kennis, bevlogenheid en kunde! Fantastisch!

Wat er met de content gaat gebeuren, daarvan hou ik jullie op de hoogte. De database zal in ieder geval in mijn handen blijven, jullie email adressen e.d zal ik zeker niet uit handen geven. Buiten dat dat volgens mij niet mag volgens de AVG , zou ik het sowieso niet netjes vinden om dat over te doen aan iemand anders.

Enfin, ik zal zeker voor sluiting nog een of meerdere berichten plaatsen over hoe en wat er gebeurd met de gegevens op dit forum.

12

Re: Triathlonforum.nl stopt per 31-12-2024

Hi Wijnand,

Beetje laat, maar past in je verhaal met minder activiteit op het forum. Ik zie het bericht nu pas.

Bedankt voor het al die jaren in leven houden van het forum, zeker in mijn beginjaren hier was het super leuk en interessant om te lezen en te schrijven hier! Nu is het rustiger, maar eens in de paar dagen blijf ik het toch altijd checken.. Altijd dus tot 31-12..

Jeroen

13

Re: Triathlonforum.nl stopt per 31-12-2024

Hoi Wijnand,

Eerst super bedankt voor het aanbieden van dit platform.

In 2010 heb ik met vrienden mijn een eerste triathlon gedaan op Texel en toen besmet geraakt met het triathlon virus.
In november 2010 ook lid geworden van het forum.

Sinds corona staat het actief meedoen aan triathlons bij mij op een laag pitje. Ik fiets, loop en zwem nog wel maar geen zin meer om alles op te offeren voor de trainingen voor een wedstrijd.

Ook ik ben dus een stuk minder gaan posten, maar kijk wel wekelijks nog even naar de berichten.
En inderdaad dat worden er per maand minder, terwijl het aantal actieve triathleten wel lijkt toe te nemen.

Nogmaals enorm bedankt voor alle tijd die je er voor ons in hebt gestoken!

Arnout

14

Re: Triathlonforum.nl stopt per 31-12-2024

Wijnand bedankt voor al je inzet voor het forum. Mede door jouw hebben vele de triatlonsport kunnen ontdekken en beleven.

Jammer dat het stopt maar het is wel begrijpelijk gezien de teruglopende posts. Ik weet niet of het mogelijk is om een offline versie van het forum is te creëren. De kennis die erop staat is wel nuttig als je weer ergens tegenaan loopt. Het is meestal mijn eerste zoekopdracht.

15

Re: Triathlonforum.nl stopt per 31-12-2024

Merci Wijnand,

Een forum waar je veel verhalen krijgt, en topics kunt herlezen voor informatie.

Het was inderdaad al wat stil de laatste tijd .

Bedankt !

16

Re: Triathlonforum.nl stopt per 31-12-2024

Dikke merci, Wijnand, voor het beheren van dit forum.

Het forum was voor mij altijd het startpunt wanneer ik vragen had, en het heeft me ook geïntroduceerd in de geweldige wereld van triathlon.
Ik was niet altijd even actief, maar ik heb altijd genoten van de vele verhalen, informatie en verslagen.

Vraatzuchtige Veelvraat

17

Re: Triathlonforum.nl stopt per 31-12-2024

Dankjewel Wijnand voor al je werk de afgelopen jaren! De laatste paar jaren ben ik zelf niet echt meer actief geweest op het forum (en in de triathlon sport). Ik heb wel nog redelijk wat meegelezen over jullie belevenissen allemaal! Het blijft een mooie sport, die voor mij met moederschap / blessure gevoeligheid moeilijk te combineren is. Ik wens jullie allemaal alle goeds voor de toekomst!