Re: Nasleep Corona
Voor deelname aan de Dolomieten Marathon, verlangt de organisatie een medische verklaring. Reden voor mij om een afspraak te maken bij de sportarts.
Twee jaar geleden had ik daar een inspanningstest, vanwege mijn problemen met herstel na Corona. Ik was nu onder andere benieuwd of er nog wijzigingen zijn ten opzichte van toen. Vandaag heb ik dus een groot sportmedisch onderzoek gehad en met de resultaten ben ik heel tevreden. De inspanningstest ging veel makkelijker en nu kon ik ook doorgaan tot mijn benen niet meer verder konden, terwijl dat de vorige keer vanwege mijn ademhaling was. Ook mijn drempel waardes zijn duidelijk omhoog gegaan.
Kortom, mijn conditie is zeker een stuk beter dan twee jaar geleden en ik ben klaar om dit verder op te bouwen.
Wel uiteraard over de long covid gevolgen gehad. Mijn lijf heeft namelijk nog steeds moeite met het herstel na een intensieve interval. (Helemaal met hardlopen) Dit kwam de sportarts zeker bekend voor en dat is iets waar ik waarschijnlijk mee om moet blijven gaan. Gelukkig voor mij is fietsen mijn nummer 1 sport en kan ik dat dus zonder problemen uitoefenen.
Met deze uitslag en mijn eigen ervaring omtrent het fietsen in het hooggebergte, kijk ik met heel veel vertrouwen uit naar de Maratona Dles Dolomites.