Onderwerp: Hybride of alleen echte racefiets geschikt?
Vorig jaar met het oog op de triathlon een racefiets gekocht, en moet zeggen... wat fietsen die dingen k*t! Ik haaaat dat stomme stuur, en die dunne bandjes ga ik zeker een x dubbelvouwen als ik om een auto heen een stoepje neem en vergeet dat ik op mijn racefiets zit. Verder zitten die schakeldingessen een kilometer van waar je handen zitten tegen de stuurpen aan, en zitten die kleine zadeltjes voor geen meter.
Mijn vriendin, inmiddels ook triathlon-enthousiast en braaf 2 maanden mee aan het rennen en zwemmen, is inmiddels ook aan een fiets toe en denkt er niet eens over een racefiets te kopen op basis van ongeveer dezelfde bezwaren. <insert flinke schep zout> Bovendien wil ze er zoiezo eigelijk geen wegens een imagoprobleem: alle mensen die je in Den Haag en omgeving tegenkomt op een racefiets zijn vrijwel zonder uitzondering extreme proleten die op drukke zondagen over krappe dijkjes rauwzen en al schreeuwend kindertjes omver fietsen. Met hun dikke pens in een paars licra pakje gehesen met allemaal reclames erop. Maar dat terzijde.</flinke schep zout>
Hier zitten natuurlijk nooit triathleten bij, dat snappen wij ook wel ;-)
Kunnen we echt niet om die racefiets heen? Zijn er niet meer middenmoters/hekkensluiters die een triathlon uitrijden op een hybride met net iets dikkere banden en een relaxed recht mtb stuurtje? Of eindig je dan standaard buiten de maximum tijd?
Serious newbies - Juni 2010 > sprint.
Sterke punt: we zien er wel heel sportief uit!
Zwakke punt: we kunnen jammer genoeg nog weinig ;-)