Flinke progressie, netjes! Ik zou bij een triathlonclub gaan en niet bij een speciale loopclub, een fietsclub en een zwemclub. Je bent bij een triathlonvereniging waarschijnlijk goedkoper uit en bovendien hebben ze bij een triathlonvereniging vaak veel ervaring met triathlon en bovendien is er vaak ook wel voldoende variatie in niveau, zodat je altijd wel met mensen van je niveau kan trainen (hoewel ik uiteraard niet alle clubs ken en het niveau daar, maar iig van twee clubs weet ik dat wel) en anders ben je gewoon de snelste of de langzaamste: iemand moet het zijn.
Hartslag 155? zegt niet zoveel.. wat is bv je max? En 'Iets er mee doen' 'en wat..' je doet het voor je lol, maar veel mensen zeggen dat je er iets mee moet doen. Je doet het toch al voor je lol? Dat is het belangrijkste. en verder: train gewoon lekker door, kijk hoe snel je volgend jaar bent en geniet daarvan, of ga harder trainen.
Maarja, verder: je kunt wel zeggen (en ik hoor het vaker): 'momenteel zet ik deze tijd neer, maar ik rook en ik drink.' Nou, dat is prima, maar daar kan verder niemand wat mee (iig de NTB niet als je het hebt over plaatsing voor grote wedstrijden). Ik heb nog nooit een topsporter gezien, die welliswaar niet zulke snelle tijden neerzette, maar daarnaast rookte en dronk. Zo werkt het niet. In de triathlonsport tellen alleen de tijden (in de top iig) aan de finish en niet wie 'in potentie misschien wel het snelst zou kunnen zijn.' Het is dus prima als je rookt en drinkt -hoewel het natuurlijk ongezond is, dus misschien toch niet zo prima-, maar als je 'iets wil doen' met je triathlonhobby, wordt je gewoon afgerekend op de tijden die je neerzet. Laat eerst maar zien dat jij met gezonde leefgewoonten en met training bij een triathlonvereniging die toptijd neerzet van de 1/8 onder het uur...
Dus ik zou zeggen: hup, naar google, en zoek een leuke triathlonvereniging en aan de slag en heb gewoon lol in je training en wedstrijden!